© The Mhakk Studio

You are being watched!

Friday, May 2, 2008

Siaran Langsung Parlimen, perlukah diteruskan?

'Kekecohan' dalam sesi pertama Parlimen menjadi alasan untuk Datuk Shabery menghentikan siaran langsung persidangan itu. Beliau kononnya malu, kecewa dan sedih dengan 'penyalahgunaan' siaran langsung perbahasan tersebut. Katanya ahli-ahli parlimen memberi contoh yang tidak baik kepada rakyat dengan menunjukkan perlakuan yang boleh merendahkan martabat parlimen.
-
Namun beliau tidak pernah malu, sedih dan kecewa ketika siaran-siaran langsung rancangan hiburan melampau batas yang impaknya sangat buruk kepada akhlak dan moral masyarakat terutama remaja. Kenapa beliau tidak mahu mengkaji atau menghentikan terus siaran-siaran langsung tersebut seperti konsert-konsert rock, anugerah muzik yang entah apa-apa (bukan anugerah yang ditonjolkan, tapi artis-artis wanita yang seksi lebih tertonjol) dan sebagainya. Budaya-budaya begini lebih teruk kesannya kepada remaja, berbanding 'kekecohan' di parlimen.
-
Atau apakah Datuk Shabery takut MP Pakatan Rakyat mendedahkan satu persatu kebobrokan MP BN, lalu isu kekecohan yang sedikit itu cuba diisukan agar menjadi alasan pemberhentian siaran langsung. Ayuh Datuk Shabery, jangan kebudak-budakan. Rakyat tidak mudah diperbodoh saat ini. Tindakanmu akan dilihat sebagai tidak matang! Teruskan siaran langsung. Lebih banyak kebaikan daripada keburukannya.

No comments:

Ũ