© The Mhakk Studio

You are being watched!

Monday, September 8, 2008

Retak menanti belah... rekahan dah semakin besar!

"Gaya mengoyak gambar Koh Tsu Koon, Yeaaaah!!!"

Gerakan P Pinang putus hubungan dengan Umno negeri : MalaysiaKini.Com

-

Gerakan Pulau Pinang mengadakan mesyuarat tergempar semalam ekoran sidang akhbar yang diadakan oleh ketua Umno Bukit Bendera, Datuk Ahmad Ismail di mana seorang pemimpin Umno bertindak mengoyak gambar bekas ketua menteri, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon.

-
Dalam mesyuarat tergempar itu, kata Dr Koh, Gerakan Pulau Pinang mengambil keputusan untuk memutuskan hubungan dengan Umno negeri tersebut.
-
Beliau turut membidas Ahmad yang didakwa membuat kenyataan yang menyinggung orang Cina kerana "telah menukar kesilapan peribadinya kepada konflik dan krisis antara parti-parti komponen BN dan yang paling teruk lagi, antara masyarakat".
-
Menurut Dr Koh lagi, tindakan penyokong Ahmad menurun, mengoyak dan memijak gambarnya, bukan sahaja dilihat sebagai tindakan yang tidak menghormati dan menghina beliau, tetapi juga keseluruhan parti dan BN.
-
Dalam sidang akhbar pada jam 10.30 malam tadi, Dr Koh berkata, pemimpin dan ahli Gerakan amat terperanjat dan marah dengan perbuatan tersebut,

Menurutnya, mereka kecewa dan sedih kerana ramai pemimpin badan perhubungan Umno negeri yang hadir di situ, telah membiarkan kenyataan dan perbuatan yang tidak bertanggungjawab seumpama itu.
-

Dr Koh juga berkata, amaran Ahmad supaya masyarakat Cina tidak bersikap seperti orang Yahudi di Amerika yang mahu menguasai ekonomi dan politik, sebagai tidak bertanggungjawab dan tidak harus dibangkitkan sama sekali.

-


Gerakan putuskan hubungan dengan UMNO P. Pinang :UtusanOnline

-

PULAU PINANG 8 Sept. - Gerakan Pulau Pinang membuat keputusan memutuskan hubungan dengan UMNO Pulau Pinang berkuat kuasa serta-merta berikutan tindakan Ketua UMNO Bahagian Bukit Bendera, Datuk Ahmad Ismail mengeluarkan kenyataan yang didakwa berbau perkauman.
-
UMNO Pulau Pinang dipengerusikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.
-
Pemangku Presiden Gerakan, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon berkata, keputusan itu dipersetujui dalam satu mesyuarat tergempar yang dihadiri oleh semua ahli jawatankuasa perhubungan negeri.
-
Beliau berkata, ahli Gerakan berasa amat terkejut dan marah serta mengutuk tindakan dan tingkah laku Ahmad yang disifatkan tidak bertanggungjawab itu.
-
Tsu Koon memberi tahu pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat tergempar jawatan kuasa perhubungan Gerakan Pulau Pinang di sini malam ini. 
-
Tsu Koon turut menyelar tindakan Ahmad yang menyifatkan masyarakat Cina di Malaysia sebagai sama dengan kaum Yahudi di Amerika Syarikat yang menguasai ekonomi dan selanjutnya ingin menguasai politik, sebagai tidak bertanggungjawab.
-
Sementara itu Pengerusi MCA Pulau Pinang, Datuk Liow Tiong Lai turut menegaskan bahawa MCA Pulau Pinang memutuskan hubungan dengan Ahmad dan tidak akan menyertai mana-mana aktiviti anjuran UMNO Bahagian Bukit Bendera sehingga isu tersebut diselesaikan.
-
Malah, katanya, MCA juga akan berbuat perkara sama kepada mana-mana UMNO bahagian lain di negeri ini yang turut bersekongkol dengan Ahmad.
-
''MCA berasa marah, tersinggung, kesal dan hampa dengan tingkah laku angkuh beliau yang enggan menarik balik kenyataan dan meminta maaf terhadap kata-katanya yang telah menyakitkan hati dan perasaan orang Cina di negara ini," katanya.
-
-

Well... retak menanti belah... rekahan dah semakin besar... cepat Pak Lah, tampal cepat!!

-

Memutuskan hubungan dengan Umno Pulau Pinang =  memutuskan Hubungan dgn Pak Lah (Pengerusi Umno P.Pinang) = Memutuskan hubungan dengan Pak Lah (Pengerusi BN) ?

-

Adoii... dah 6 bulan habis PRU-12 masih mau gaduh kaa.... orang undi suruh buat kerja bukan mau gaduh laa...

-

sengal!

No comments:

Ũ