© The Mhakk Studio

You are being watched!

Thursday, June 17, 2010

Stadium itu tempat rakyat Kelantan bersolat hajat...


Fiesta Kelantan 2010 dirancang hebat. Persiapan untuk siaran langsung juga dibuat. Stadium Sultan Muhammad IV akan dipenuhi rakyat Kelantan. Agenda bersama kerajaan negeri dan kerajaan pusat dikatakan akan memenuhi jadual program tersebut. PM akan hadir bagi acara perasmian.

Namun pada sebelah petangnya....

KOTA BHARU, 16 Jun: Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bersama dengan Exco-Exco dan pegawai-pegawai kerajaan negeri tidak akan menghadiri majlis perasmian Karnival Kelantan Fiesta 2010 yang akan berlangsung pada malam ini.

Ini kerana, pengurus acara berkenaan, Red Carpet Worldwide, didakwa telah melanggar dan tidak menghormati persetujuan yang diberikan oleh kerajaan negeri sebelum ini.

Akibatnya, pada sebelah malamnya, hujan turun dengan lebat, disertai ribut. Balckout pula mngkelamkan acara malam itu. PM lari pulang, meninggalkan Dato Pa untuk merasmikan Feista itu.


KOTA BHARU, 16 Jun: Di sebalik pemulauan kepimpinan kerajaan negeri termasuk Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pada perasmian Kelantan Fiesta 2010 malam ini, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak juga tidak hadir pada majlis itu.

Walaupun mengikut jadual asal, majlis itu akan dirasmikan oleh Najib, tetapi beliau digantikan oleh Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Lebih mengecewakan penganjur bersama program itu, Red Carpet Worldwide, apabila hanya kira-kira 300 sahaja yang hadir dalam suasana hujan lebat yang turun mencurah-curah selepas Maghrib.

Ada orang kata, itulah balasan tidak menghormati tuan rumah. Ada yang mengatakan itu balasan kepada mereka yang mempermainkan ulama.

Stadium yang sama sebelum-sebelumnya pernah dipenuhi rakyat Kelantan menunaikan solat-solat hajat memohon pertolongan ALLAH. Padang stadium itu jugalah tempat rakyat Kelantan merayu dan merintih di hadapan ALLAH, agar ALLAH memelihara negeri ini. Mereka memohon supaya ALLAH menyelamatkan negeri mereka daripada pengkhianatan demi pengkhianatan tangan-tangan jahat, di stadium itulah.


Maka sejarah mencatatkan, stadium itu menghalau pengkhianat rakyat Kelantan pulang, tanpa sempat merasmikan Pesta tersebut! Dan pada masa yang sama, si stadium itu jugalah orang yang bersubahat dengan pengkhianat rakyat Kelantan dimalukan, dengan hanya merasmikan majlis menggunakan Loud Hailer kerana bekalan elektrik terputus. Bilangan pengunjung pula sangat memalukan bagi majlis yang dirancang gilang gemilang...

Habis... mereka mengenepikan tuan rumah. Tuan rumah bersabar, dan hanya memboikot majlis mereka. Tuan rumah masih baik hati membiarkan mereka dengan majlis mereka tanpa niat membatal dan menghalau mereka keluar. Namun ALLAH tidak membiarkan hamba-hambanNya terus dipermainkan.

1 comment:

kembara putih said...

UMNO tak ubah macam Israel, sentiasa mungkir pada perjanjian.

Ũ