© The Mhakk Studio

You are being watched!

Monday, January 3, 2011

Memanglah bermotifkan politik...

Penolakan Khusrin bermotif politik

BAGAN DATOH 2 Jan. - Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi menyifatkan, tindakan Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor menolak pelantikan Datuk Mohammed Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Selangor sebagai bermotifkan politik.

Selain itu beliau juga menganggap, kebimbangan kononnya akan wujud krisis perlembagaan berikutan pelantikan berkenaan hanyalah andaian semata-mata.

''Tiada krisis perlembagaan dalam isu pelantikan Mohammed Khusrin sebaliknya segala yang terjadi akibat 'krisis minda' di kalangan pemimpin pakatan pembangkang,'' katanya.

Mesti laa bermotif politik. Takkan bermotifkan ekonomi pula? Takkan bermotifkan saja-saja? Perlantikan Khusrin itu sendiri adalah bermotifkan politik. Untuk apa Kusrin dilantik jika bukan kerana motif politik? SUK adalah setiausaha kerajaan negeri, bukan penjual sayur. SUK adalah jawatan dalam pentadbiran sesebuah negeri, bukan jawatan pemandu teksi. Jadi memang lah bermotif politik. Ambil pengajaran dari isu rampasan kuasa di Perak, SUKnya terlibat.

No comments:

Ũ