© The Mhakk Studio

You are being watched!

Sunday, March 30, 2008

Hina Islam: Umat Islam masih terus tidur?

Kenali musuh anda !!!
Sedikit tentang sibangsat Geert Wilder. Beragama Roman Katholik dan pernah berjuang bersama tentera Israel. Si Bangsat ini pernah menyaran umat Islam negaranya supaya mengoyak Al Quran jika ingin menetap di Belanda. Juga pernah menyatakan bahawa sekiranya Nabi Junjungan kita masih hidup, baginda akan disenaraikan sebagai pengganas. Kenali Musuh anda !!!

Satu persatu episod penghinaan terhadap Islam, agama terbesar di dunia, yang diiktiraf kebenarannya oleh dunia, tidak kira Muslim atau non-Muslim, sengaja dicetuskan.


Setiap penghinaan ke atas RasuluLLAH, adalah penghinaan ke atas Islam. Penghinaan ke atas al-Quran, adalah penghinaan ke atas Islam. Namun, berapa ramai umat Islam yang sedar? berapa ramai pula dalam kalangan yang sedar itu benar-benar sedar? berapa ramai golongan yang benar-benar sedar itu bertindak?


Nyata, umat yang disebut-sebut RasuluLLAH, majoritinya tidak peduli kepada Islam. Mereka seolah-olah tidak berasa apa-apa dengan penghinaan ke atas Islam. Usahkan mahu diajak berperang bagi mengajar golongan yang menghina Islam, hendak boikot barangan negara yang menjadi sarang penghina Islam pun umat Islam seperti tidak kisah!
Boikot! Apa guna boikot kalau ada lagi orang lain yang membeli barangan itu?
Sebelum ini, Arab Saudi telah memboikot barangan Denmark kerana karikatur menghina Nabi S.A.W. Kerajaan Denmark kerugian lebih 10 juta USD. Itu baru satu negara. Kalau semua negara umat Islam bersatu, memboikot, pasti muflis negara-negara itu. Negara-negara Barat, pelanggan-pelanggan barangan mereka lebih 75% adalah dari negara-negara umat Islam. Malangnya, Umat Islam tidak begitu pendiriannya apabila berdepan dengan penghinaan ini.
Filem 'Fitna' , menghina al-Quran. Menjadi WAJIB bagi umat Islam untuk tidak menontonnya sebagai tanda sayangkan Islam dan boikot filem tersebut. Dan, semua barangan negara Belanda WAJIB diboikot!! Mungkin ramai yang mahu boikot, tetapi tidak tahu yang mana satu barang Belanda? Maka pihak berwajib perlu tampil untuk mengepalai tindakan boikot ini, dan Kerajaan Malaysia sendiri, mesti sekat terus barangan Belanda daripada memasuki Negara kita. Jika pemboikotan juga tidak berkesan, langkah pemutusan hubungan diplomatik perlu diambil oleh semua negara umat Islam.
Umat Islam dilihat tiada kuasa
Inilah hasil yang dapat dituai oleh golongan musuh Islam selepas kejayaan mereka menjatuhkan sistem khilafah Islamiyyah. Setelah berjaya melemahkan umat Islam dengan kejatuhan Empayar Islam Uthmaniyyah Turki, mereka mengatur langkah demi langkah merosakkan pemikiran umat Islam sedikit demi sedikit. Dan hasilnya, hari ini kita dapat lihat, betapa teruk sekalipun Islam dihina, kita dapat lihat respon majoriti umat Islam, Malah respon kita sendiri.
Apa respon kita?
Sekadar berkata "Cis, celaka kau Belanda!" atau, "Pergi jahanam Geert Wilder!"
Atau kita join mana-mana demonstrasi mengutuk si penghina yang biadap itu?
Atau, kita sekadar berkata "Nate kapir nih...", tapi kita still bulih duduk rileks. Hanya 'panas' sekejap saja, lepas tu macam tak ada apa-apa dah?
Atau sekadar menulis blog macam aku ini?
Atau kita hanya menunggu kedatangan imam Mahdi, dengan itu kita rela lepak-lepak saja?
Atau kita hanya membiarkan gerakan-gerakan Islam saja yang bergerak membantu islam, sedangkan kita hanya jadi penonton?
Ah... itu saja yang kita mampu buat?? Bagaimana kita hendak jawab dihadapan ALLAH nanti?

No comments:

Ũ