© The Mhakk Studio

You are being watched!

Thursday, March 27, 2008

Tahun Melawat Kedah 2008, harap ubah sikit

Tahun Melawat Kedah 2008 di rancang oleh kerajaan Kedah semasa pemerintahan BN dahulu era Mahadzir Khalid. Kini Tahun Melawat Kedah diteruskan oleh Ust Azizan selaku MB baru Kedah. Seeloknya, acara dan penampilannya harus ada perbezaan. Harap-harap begitulah. Kalaupun tidak 'Islamik' sepenuhnya kerana baru memerintah, sekurang-kurangnya elemen tidak sihat dikurangkan.
Imej pemerintahan Islam harus diketengahkan. Bezakan dari pemerintahan Mahadzir Khalid. Tahun Melawat Kedah mestilah memberi imej Islamik kepada pengunjung Kedah. Jika tidak, sama sajalah Ust Azizan dengan Mahadzir Khalid.
Antara langkah awal yang boleh dilakukan ialah, tukar imej iklan Tahun Melawat Kedah, supaya nampak Islamik. Lihat saja website http://www.visitkedah.com.my yang mempromosi Tahun Melawat Kedah. Tiada ciri-ciri Islamik, melainkan gambar Masjid Zahir sahaja. Pun begitu, wajah wanita tidak menutup Aurat lebih menonjol!
Lihat gambar-gambar yang di ambil dari web tersebut.
Tarian ini tidak mencerminkan Islamik. Budaya dan Islam, yang mana perlu diutama?
Wajah gadis ini lebih tertonjol dalam Melawat Kedah. Melawat Kedah itu adalah melawat gadis ini?

Harap webmaster web ini ambil kira sensitiviti ini. Sekurang-kurangnya, pakaikan tudung kepada dia. Bagi nampak sikit imej pemerintahan Islam. Bezakan pemerintahan Islam dari sekular. Ini bukan lagi zaman Mahadzir Khalid!



No comments:

Ũ