© The Mhakk Studio

You are being watched!

Wednesday, July 29, 2009

USM Tangguh Kuliah di Kampus Kejuruteraan


اللهم عافنا فى بدننا
اللهم عافنا فى سمعنا
اللهم عافنا فى بصرنا

اللهم إنا نعوذبك من جهد البلاء
اللهم إنا نرجوا رحمتك ونخشى عذابك
إن عذابك الجد بالكفار والملحق

Walaupun belum ada kes selesema H1N1 disahkan berlaku, Universiti Sains Malaysia (USM) memutuskan untuk menangguhkan kuliah pengajian Kejuruteraan di Kampus Kejuruteraan Nibong Tebal Pulau Pinang selama tujuh hari mulai hari ini memandangkan terdapat lebih 20 kes pelajar demam yang dikatakan ada kaitan dengan Influenza Light Illness (ILI).

Hanya aktiviti akademik dan kuliah ditangguhkan yang akan dijadualkan semula nanti. Manakala aktiviti lain akan berjalan seperti biasa kerana langkah ini hanyalah untuk berjaga-jaga semata-mata di samping untuk membolehkan pihak Universiti dan Jabatan Kesihatan Daerah melakukan tindakan-tindakan yang sewajarnya bagi menangani masalah ini.

Hal ini dibuat melalui pemantauan Jabatan Kesihatan Daerah Seberang Prai yang telah menasihatkan agar USM berbuat demikian sebagai langkah berjaga-jaga. Notis, pemberitahuan dan maklumat berkaitan telah dikeluarkan kepada semua pelajar. Walau bagaimanapun hanya pelajar yang sihat sepenuhnya dan disahkan tidak demam akan dibenarkan meninggalkan kampus. USM melakukan apa sahaja yang boleh untuk membantu para pelajar meninggalkan kampus termasuk menyediakan pengangkutan dan menghubungi keluarga pelajar.

Pelajar-pelajar perlu melalui saringan yang dilakukan di kampus oleh Jabatan Kesihatan, Kementerian Kesihatan dengan kerjasama Pusat Sejahtera USM. Mereka yang didapati demam akan diletakkan di dalam kampus dengan menyediakan kemudahan yang perlu bagi memastikan ianya dapat dipantau secara berterusan termasuk makan dan minum mereka.

Pihak media boleh mendapatkan maklumat dari semasa ke semasa dengan menghubungi Encik Mohd Mahizan Mahamud di talian 012-4161636, En. Izam Fairus Kamaruddin di talian 0174770070, Marziana Mohamed Alias di talian 0124622892 dan Rosni Hassan di talian 0134385628 atau Bilik Gerakan BHEPP di talian 04-5995735.

BERKHIDMAT UNTUK NEGARA
“Memastikan Kelestarian Hari Esok”


TIMBALAN PENDAFTAR
Pejabat Perhubungan Awam

Sumber: Universiti Sains Malaysia

6 comments:

monera said...

laa.. ingtkn aneroid timbalan pendaftarr. =p

Anonymous said...

postgrad x boleh balikkkkkkk....

suwain said...

too bad...

Aneroid said...

semua ini ujian... bukan sahaja ujian mengenai H1N1, tp juga aktiviti yg dirancang.

hampir smua program seminggu penangguhan tu dibatal/ditunda.

takziah kpd komiti rekreasi minda PMI... komiti Pimpin siswa... komiti Sudoku Piala prof Zainal...

Takziah kpd diri sendiri sbb x dapat main sudoku piala prof zainal, sbb ditunda. Hari lain, performance x sama dgn hari ni... heh :D ....

Anonymous said...

dah confirm la 4 orang kena H1N1 laaaaaaaaaaa mhakkkkk

Aneroid said...

4 org positif

artikel ni dicopy dr web usm... mungkin baru saja confirm.

Ũ