© The Mhakk Studio

You are being watched!

Friday, April 4, 2008

Umno/BN menyerang PAS Kelantan dalam PRU12 umpana "perang salib" Bush, Amerika Syarikat terhadap negara Islam - kata Ku Li

Kekalahan teruk BN Kelantan dalam PRU12 tempohari diulas oleh Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li), seorang veteran Umno, dan juga Ahli Parlimen Gua Musang. Katanya serangan Umno/BN terhadap Kerajaan PAS Kelantan pimpinan Tuan Guru Nik Abdul Aziz bagaikan serangan George W Bush Amerika Syarikat ke atas sebuah negara Islam - seperti perang salib, menyebabkan rakyat menolak Umno/BN.


Berikut adalah petikan dari akhbar web Malaysiakini.com:


Ku Li juga menyifatkan strategi kempen Umno untuk merampas Kelantan seumpama "perang salib" terhadap PAS dan gayanya seakan-akan peperangan presiden Amerik Syarikat, George Bush terhadap negara Islam.

"Di Kelantan kita dengar bagaimana seorang calon parlimen yang dekat dengan kuasa atasan di Kuala Lumpur memaki-hamun dan menggunakan kata-kata biadab terhadap PAS, khususnya terhadap Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menteri besar Kelantan.

"Bahkan seluruh jentera Umno digerakkan untuk melancarkan semacam ‘perang salib’ terhadap PAS, gayanya seperti perang yang dilakukan oleh Bush terhadap negara Islam."

Kenyataan Ku Li yang membandingkan Umno/BN seperti George W Bush - Amerika Syarikat, bagaikan menggambarkan begitulah cara serangan Pak Lah - BN ke atas Kerajaan Islam Kelantan yang dianggap sebagai sebuah negara Islam. Bermakna keangkuhan Pak Lah - BN dalam cubaan menakluk Kelantan sama seperti keangkuhan G.W. Bush dalam usaha menakluk negara Islam.

No comments:

Ũ