© The Mhakk Studio

You are being watched!

Monday, April 7, 2008

Jika demikian, kau sudah expired, Karpal!


Pakatan Rakyat retak? Itulah modal yang dimainkan oleh media arus BN bagi melaga-lagakan komponen Pakatan Rakyat serta menutup huru-hara yang berlaku dalam umno/BN itu sendiri.


Isu keretakan Pakatan Rakyat dimainkan bermula dengan kenyataan Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yaakob berkata PAS wajar menjadi tunjang kepada Pakatan Rakyat yang dibentuk oleh parti- parti pembangkang sekiranya ia mahu merealisasikan impian menubuhkan sebuah negara Islam.


Kemudia Kit Siang dan Karpal Singh dari DAP memberi reaksi yang negatif dan memberi amaran tentang punca kegagalan BA dahulu. Sikap Karpal Singh yang dilihan 'anti-Negara Islam' diselar oleh Musyidul Am PAS, Dato Tuan Guru Nik Abdul Aziz. Beliau mencabar Karpal supaya melawat Kelantan dan boleh bertemu mana-mana masyarakat bukan Islam di negeri itu untuk mendapatkan maklumat mengenai corak pemerintahan Islam.


Karpal Singh pula menolak tawaran MB Kelantan itu. Kenapa Karpal menolak tawaran tersebut? Bukankah Karpal berlatarkan seorang peguam, mestilah membuktikan kata-katanya dengan hujah yang kukuh mengapa dia menolak 'Negara Islam'. Dia mesti kemukakan hujah, bukan membabi-buta sahaja menolak cadangan PAS untuk mewujudkan negara Islam dan undang-undang Islam dalam negara. Sepatutnya dia menerima tawaran MB Kelantan, bukan menolaknya jika benar-benar seorang pejuang keadilan.


Jika Karpal tidak ingin melakukan kesalahan, mengapakah dia perlu takut kepada negara Islam dan undang-undang Islam? Malah undang-undang Islam (hudud) hanya membabitkan orang-orang Islam sahaja, tiada kena mengena dengan Karpal dan suku-sakatnya jika mereka tidak mahu menerima hudud! Apakah Karpal mempunyai agenda yang buruk seperti mahu merompak harta rakyat seperti umno/BN, sebab itu dia takut dengan hudud dan Negara Islam?


Bukankah dia juga tahu bahawa negara Islam juga memperjuangkan sama seperti yang DAP perjuangkan iaitu keadilan, keamanan, banteras rasuah, pentadbiran yang cekap dan sebagainya, malah Negara Islam mampu membawa negara ke arah yang lebih baik daripada apa yang DAP mahukan itu? Atau, Karpal sudah tua dan keras hatinya untuk bertoleransi dengan Islam, tidak seperti pemimpin muda seperti Guan Eng-yang mahu menjadikan Khalifah Umar Abdul Aziz sebagai contoh? Jika demikian, kau sudah expired, Karpal!





KUALA LUMPUR 7 April – Pengerusi DAP, Karpal Singh hari ini menolak jemputan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk melawat Kelantan ekoran kenyataannya agar Pas tidak memasang angan-angan untuk menjadi tunjang Pakatan Rakyat. – Utusan.

2 comments:

Hasbullah Pit said...

aku suka konsep posting blog macam ni.

Aneroid said...

konsep macaman tu? ada konsep ke blog aku ni, hehe..

Ũ