© The Mhakk Studio

You are being watched!

Wednesday, May 21, 2008

Keluar Umno: 'Double edge sword' Dr M?

Dr M telah keluar parti buatannya. Apakah ini tanda beliau sememangnya tidak berpuas hati dengan Pak Lah, ataupun mempunyai agenda lain untuk menghalang kemaraan DS Anwar menjadi PM ke-6.
-
Sesungguhnya, Dr M sudah diketahui licik dan ligat dalam merancang sesuatu. Orang yang dapat membaca fikiran dan strateginya antaranya adalah Almarhum Ust Fadzil Noor dan DS Anwar. Ust Fadzil Noor dapat membaca strategi politik dan segala kelicikannya semasa pemerintahan bekas PM itu serta dapat juga membaca kesan dan akibat tindak-tanduknya. Namun Ust Fadzil tidak lama bersama kita untuk menafsir tindakan Dr M itu.
-
DS Anwar juga berupaya membaca kelicikan Dr M. Namun, pada pusingan pertama, strategi DS Anwar terlebih dahulu dibaca Dr M, lantas si bekas PM itu menggunakan kuasanya untuk menyingkir DS Anwar dan seboleh-bolehnya mahu membenamkan DS Anwar dari pesada politik negara.
-
Kini, DS Anwar kembali semula beraksi ketika Dr M telah ketiadaan kuasa. Sememangnya Dr M dapat meramalkan penguasaan semula DS Anwar dalam pemerintahan negara dan beliau yang sudah tiada kuasa itu mesti menghalang DS Anwar seberapa boleh. Tetapi bagaimana? Kita dapat meramal Dr M berdasarkan tindakannya. Namun apa yang ada dalam fikiran tuanya itu, hanya Allah sahaja yang tahu. Keluarnya beliau dari Umno dicurigai mempunyai agenda menghalang kemaraan DS Anwar.
-
Kita tunggu dan lihat pergolakan mereka disamping kerja Pakatan Rakyat melaksanakan manifesto pilihanraya serta menjaga kebajikan rakyat diteruskan.

No comments:

Ũ