© The Mhakk Studio

You are being watched!

Thursday, June 5, 2008

Tiada demonstrasi minyak?

Kata Pak Lah:
“Insya-Allah, saya harap rakyat Malaysia tidak berdemonstrasi sebab apa yang kerajaan putuskan ini adalah yang sebaik-baiknya bagi menangani keadaan yang susah hari ini.
-
“Lagi pun harga baru petrol dan diesel yang diumumkan hari ini masih lagi yang terendah di rantau ini.'' - Utusan Online
-
Pak Lah harap tiada demonstrasi akibat kenaikan harga minyak. Mungkinkah?
Dulu, naik 30 sen, tiada demonstrasi?
-
Kononnya dulu, pembangkang yang anjur demonstrasi membantah kenaikan harga minyak. Sekarang, harga naik 78 sen. Setangki penuh petrol motosikal yang dulunya RM5-6 sudah boleh menjangkau RM10. Tiada demonstrasi? Mungkinkah...
-
Sekarang, orang-orang Umno juga pandai berdemonstrasi. Bukti jelas, dalam Isu DEB di Pulau Pinang dan Isu 'Natang' di Terengganu. Jadi, pasti pengalaman berguna orang-orang Umno tersebut akan diamalkan dalam memprotes kenaikan harga minyak.
-
Tunggu apa lagi? Bersatulah memprotes keputusan tidak popular Pak Lah. Sememangnya Pak Lah tidak perlu popular untuk mengaut keuntungan diri, keluarga dan kroninya. Jangan jadi 'beruk' yang mendiamkan diri.
-
Ayuh, mahasiswa! Para pegawai dan kakitangan awam! Rakyat Malaysia! Jangan biarkan kita dipermain lagi. Bakar semangat kalian dengan harga minyak (?)

No comments:

Ũ