© The Mhakk Studio

You are being watched!

Tuesday, September 29, 2009

TG Nik Aziz perlu bertanggungjawab, sebab dia MB...

Dr Mahathir buat-buat tak reti pulak.....




Dr Mahathir bekas PM ku...

Tun tak reti nak nilai ke antara kemajuan dan kemunduran? TG Nik Aziz fokus kepada pembangunan dan kemajuan rohani rakyat. Spiritual penting. Apabila aspek rohani maju, insyaALLAH, pembangunan fizikal juga akan ikut maju. Contoh sudah banyak. Orang cerdik macam Tun tak patut buat-buat tak reti.

Mungkin Tun tebal fahaman sekular, so tidak hairan kemajuan yang Tun nampak hanyalah aspek fizikal sahaja. Lumrah orang sekular memang begitu, tak kira betapa cerdik dan pintar cara mereka berfikir, setakat itu sahaja mereka mampu untuk menilai kemajuan.

Kalau dirujuk aspek fizikal sekalipun, Kelantan tidaklah semundur yang Tun pandang. Tun tentu memandang Kelantan dengan pengamatan prejudis berbanding negeri-negeri lain yang diperintah BN. Tidak hairan kalau umur Tun panjang 20 tahun lagi, Tun akan kritik YAB Ust Azizan MB Kedah pula. YAB Khalid MB Selangor pula. Kedah tak maju, Selangor mundur.

Kenapa Tun tidak pandang negeri Perlis? Majukah Perlis, negeri yang di perintah Umno/BN dari dulu sampai sekarang? APa yang ada di Perlis? Minta maaf orang Perlis. tak Perlu bersikap terlalu kenegerian. Lihat negeri jiran Perlis. Negeri Kedah. Bukan nak promosi Ust Azizan. Rujuk kerajaan BN Kedah sebelum ni pun tak apa. Dalam Kedah, ada sebuah daerah paling besar, mungkin lebih besar dari negeri Perlis. Daerah Kubang Pasu namanya. Ditadbir molek saja oleh seorang pegawai daerah. Berbanding Perlis yang ditadbir oleh lebih kurang 10 exco kerajaan negeri, Kubang Pasu nampak lebih maju dari segi fizikalnya.

Seorang pegawai daerah mentadbir Kubang Pasu yang besarnya lebih kurang saiz Perlis, bole mentadbir dengan baik. Apa hal pula Perlis yang banyak exco, negeri tak maju-maju? Pandaikah pemimpin Umno/BN mentadbir? Tun yang cerdik dan berwawasan takkan tak nampak negeri jiran Tun itu? Semasa Tun masih PM dahulu, apa yang Tun buat untuk kemajuan Perlis? Itu baru Perlis. Cuba toleh Sabah dan Sarawak juga, hatta di KL ibu negara juga masih padat dengan orang miskin dan setingan. Majukah kita jika banyak bangunan tinggi-tinggi, tapi banyak pula orang merempat. Tun hanya mahu kritik Kelantan sebab Tun prejudis dan sekular, maka kecerdikan Tun tidak membantu Tun menilai kebenaran.

Tun pergilah ke Kelantan. Lawat sendiri Kelantan sebelum Tun di panggil mengadap Ilahi. Mudah-mudahan Tun dapat lihat sendiri perbezaannya. Pergi lawat rumah TG Nik Aziz sekali kalau ada kesempatan.

WaLLAHU a'lam..

1 comment:

ketupat pulut said...

Dr M letak jawtaan, maknanya dia gagal laa dlm pememrintahan dia dulu..ngeh ngeh ngeh...

salam aidilfitri

Ũ