© The Mhakk Studio

Wednesday, February 3, 2010

Sabar itu indah, konspirasi akan terdedah pada akhirnya

Nabi Yusuf a.s pernah menjadi mangsa konspirasi abang-abangnya. Pernah jua menjadi mangsa fitnah oleh seorang wanita, sehingga baginda dipenjara. Kesabaran Nabi Yusuf a.s serta kebergantungan kepada ALLAH, satu demi satu konspirasi terbongkar.
-

Wanita yang dipanggil Zulaikha, akhirnya mengakui kesilapan. Abang-abang baginda akhirnya tunduk dan memohon maaf dari baginda Yusuf a.s.

-

Selama 40 tahun konspirasi yang memangsakan Yusuf a.s dek kerana iri hati, dan hasad adik beradiknya, selama bertahun-tahun dipenjara dek kerana kejahatan seorang wanita, Nabi Yusuf bersabar.

-

Selama lebih kurang 40 tahun Nabi Yusuf bersabar, akhirnya konspirasi terbongkar. Para konspirator tunduk, dan tersipu-sipu. Sesungguhnya sabar itu indah.

-

Kes liwat DSAI siri 2,

-

Kes lalu yang menyebabkan DSAI terperuk dalam penjara, kini cuba diulang tayang. Seorang wanita bernama Sefol (bukan nama sebenar) tak semena-mena menuduh dia diliwat. Ah, teori konspirasi berkumandang lagi. Asakan pihak tertentu supaya manusia percaya DSAI adalah peliwat berlegar diruang udara dan naskhah cetak. Ada yang sudah goyang akal fikirannya, 'agaknya mungkin DSAI ni benar-benar liwat'.

-

Para konspirator seperti biasa, bertindak menipulasi undang-undang dan prosedur. Mahu juga dipusing sampai DSAI masuk tidur juga dalam lokap. Hai... cubalah encik-encik konspirator mengkaji, pakaian DSAI koyak didepan atau pakaian Sefol koyak dibelakang?

-

Malas merapu panjang, tunggu dan lihat, jika DSAI benar, maka para konspirator ini kelak akan tunduk dan tersipu-sipu di kala DSAI berada dipuncak (dengan izin ALLAH). Kita rakyat mahu juga tengok wajah konspirator ketika itu. Bersabarlah. Sesungguhnya sabar itu indah....

No comments:

Ũ