© The Mhakk Studio

You are being watched!

Saturday, January 10, 2009

Ada lagi menteri yg tak faham hudud...

MCA bidas DAP, Pas berhubung hudud

KUALA TERENGGANU: MCA hari ini mencabar PAS supaya menyatakan pendirian mereka dengan jelas sama ada hasrat untuk melaksanakan hukum Hudud di negara ini boleh menjejaskan bukan Islam di negara ini.

Naib Presiden MCA, Datuk Dr Ng Yen Yen, berkata Pas enggan menyatakan sama ada hukum itu meliputi semua kaum.

Beliau juga membidas parti pembangkang yang lain seperti DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) kerana tidak menyatakan dengan jelas pendirian mereka berhubung perkara itu.


“Sama ada anda setuju atau pun tidak. Ini adalah perkara yang paling asas (terutama ketika bercakap mengenai isu penting),” katanya kepada pemberita selepas melancarkan kempen pendaftaran orang kurang upaya (OKU) di sini hari ini.

Dr Ng, yang juga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat berkata kegagalan PAs menyatakan pendirian mereka dengan jelas bagaimana mereka akan melaksanakan hukum Hudud itu telah menimbulkan syak wasangka di kalangan masyarakat bukan Islam.

“Kenyataan oleh DAP dan PKR telah menimbulkan banyak kekeliruan daripada membuat penjelasan mengenai isu. Oleh itu, adalah sukar bagi masyarakat bukan Islam percaya kepada mereka,” katanya. - Sumber: Berita Harian Online

Memang menteri ni tak faham mengenai hudud. Sudah pun Presiden PAS beritahu, Hudud hanya untuk orang Islam. Sudah pasti hudud akan meliputi semua kaum, termasuk Melayu, Cina, India dan sebagainya - yang beragama Islam. Secara mudah, hudud hanya membabitkan Melayu Islam, Cina Islam, India Islam, Siam Islam dan sebagainya. Kalau anda bukan Islam, kenapa bising sangat? Anda yang bukan Islam hanya akan diberi pilihan, samada mahu hudud atau undang-undang sivil biasa seperti yang ada sekarang. Kenapa takut?

PAS tak ada hak nak paksa orang bukan Islam teima hudud. Tapi ketahuilah hudud boleh mengawal masalah jenayah yang semakin bertambah. Kalau orang bukan Islam tak faham lagi, tak mengapa, tunggu dan lihat lah perlaksanaannya kepada orang-orang Islam. InsyaALLAH, orang-orang bukan Islam akan rela hati meminta hudud juga dilaksanakan kepada mereka. Hudud tidak zalim, bahkan hudud memberikan keadilan kepada semua pihak, termasuk penjenayah itu sendiri.

1 comment:

Anonymous said...

menteri tu cina. mmg prejudis skit kpd Islam. yg lebih heran nye menteri umno-melayu-islam pun mengong jugak bab hudud...

Ũ