© The Mhakk Studio

You are being watched!

Wednesday, April 15, 2009

Tak habis lagi dengan 'Melayu'

Masih tak mau insaf mereka ini....

Bangkitlah Melayu

KUALA LUMPUR 14 April – Orang Melayu perlu bangkit dan bersatu dalam berhadapan dengan tuntutan kaum lain yang kini dilihat semakin keterlaluan.

Mereka juga perlu sedar dan insaf dengan situasi politik semasa yang menyaksikan pelbagai tuntutan hingga boleh menjejaskan kekuatan politik orang Melayu.

Sehubungan itu, orang Melayu diminta tidak tunduk kepada tuntutan keterlaluan tersebut sebalik bangkit bersatu bagi mempertahankan hak dan kepentingan mereka.

Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali berkata, pemimpin bukan Melayu dalam hal ini perlu sedar yang sesebuah kerajaan itu boleh sahaja untuk tidak ‘melayan’ tuntutan mereka.

Katanya, jumlah kerusi terbanyak di Parlimen adalah milik Melayu dan ia cukup untuk membentuk sebuah kerajaan berasaskan wakil rakyat Melayu semata-mata di negara ini. [Baca Lagi...]

Tak habis-habis dengan 'Melayu'...

Apa beza Melayu, Cina dan India yang sama-sama terlibat rasuah, samseng, salah guna kuasa, dadah, seks, rompak, bunuh, letup-meletup, joget-joget, tari-menari, dan sebagainya?

Malang sekali bagi dunia Melayu, apabila pemimpin Melayu masih melaung-laung semangat kemelayuan yang palsu dan penuh dengan agenda peribadi sebenarnya. Melayu, Melayu, Melayu, Hidup Melayu! ~ Ratus juta masuk poket. Pemimpin Melayu kaya. Kroni-kroni kaya. Anak bini kaya. Orang Melayu bawahan papa kedana. Sudahlah papa kedana, diabai pula taraf pendidikan. Biarkan mereka tak tau apa-apa, nanti bila nak berpilihanraya, kita longgok projek mi segera kepada mereka. Mereka akan terhutang budi kepada kita. Mereka akan undi kita. Kita menang, 4-5 tahun tu sudah cukup lama untuk kita tampung balik modal mi segera~.

Tup-tup, pilihanraya Bukit Gantang, orang Cina tak mengenang budi! BN dah hamburkan projek-projek mi segera. Cina sambut. India terima. Melayu pun terima. Tapi hasilnya, Melayu saja banyak membalas jasa. Cina dan India derhaka! Tak kenang budi. Umpan dimakan, tidak bersama mata kailnya. Sebab itu kut mereka asyik melaung-laung 'Melayu, Melayu, Melayu'.

Sedarlah pakcik-pakcik politik yang dah tua di sana. Zaman sekarang semangat kemelayuan, rasis, nasionalis, asobiyyah sudah tidak relevan. Tidak ke mana Melayu jika terus utuh bersama Melayu. Tidak mungkin zaman serba canggih begini, Melayu akan kembali menjadi kolot dan jumud dengan suasana mitos Hang Tuah, mitos tulah Raja, mitos asal Melayu saja, tak boleh derhaka Raja, mitos asal melayu saja kena sokong Umno, asal Melayu saja pemimpin boleh tindas kaum-kaum lain.

Sekarang zaman mencabar. Melayu dan kekuasaan Melayu hanyalah sesuai dengan zaman dulu saja. Sesuai pada zaman Hang Tuah saja. Zaman Kesultanan Melayu Melaka saja. Cina juga ada tempoh relevannya. Tidak semua akan kekal mendabik dada, bahawa bangsa akulah yang paling hebat. Yang menjadi tuan kepada dunia. Bangsa Inggeris juga akan luput penguasaannya. Tiada yang akan kekal. Dan Islamlah yang akan kekal sehingga kiamat.

Orang-orang Islam wajib meyakini hal ini. Islam dijaga oleh ALLAH, Tuhan Sekalian Alam. Tuhan Yang Mencipta Langit dan Bumi. Tuhan Yang Mencipta Melayu, Cina, India dan seluruh bangsa manusia dari dulu hingga kiamat. Maka Tuhan inilah yang meletakkan formula untuk bangsa-bangsa ini bertahan dan kekal hingga kiamat. Formulanya adalah Islam. Bangsa yang berpegang dengan Islam akan terus relevan, kerana Islam akan terus relevan sehingga hari kiamat, sekalipun zaman silih berganti.

Memang lucu dan kebudak-budakan apabila pemimpin yang sudah lama berkecimpung dalam politik masih membicarakan soal lapuk ini. Jika ingin Melayu maju, Islam adalah formulanya. Faktor kekuatan Melayu, bukanlah Umno/BN. Jika Umno lemah, tidak melambangkan Melayu lemah. Melayu akan terus kuat dengan Islam. Cina akan kuat dengan Islam. India akan kuat dengan Islam. Islam adalah formula agung dari ALLAH untuk kesatuan manusia, kemajuan manusia, keharmonian hidup manusia serta rahmat kepada seluruh alam. Sesiapa yang lembab dan singkat mindanya, sukar untuk memahami formula ALLAH ini. Maka sampai bila-bila mereka akan terus melaung 'melayu...melayu... melayu...'!

Bangkitlah Umat Islam!

WaLLAHu a'lam

p/s: Doakan kejayaanku dalam final exam ni..

1 comment:

Anonymous said...

setuju pandangan awak.

Ũ