© The Mhakk Studio

You are being watched!

Monday, March 23, 2009

Tazkirah Rafidah Aziz

Politik wang akan hancurkan UMNO dan negara - Rafidah [Utusan Online]

KUANTAN 22 Mac - "Sekiranya kita undi orang berdasarkan berapa habuan yang kita dapat, akan hancurlah parti, hancurlah negara kerana UMNO itu tulang belakang BN dan BN adalah kerajaan yang mentadbir negara."

Demikian kata Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Tan Sri Rafidah Aziz berhubung politik wang dalam UMNO.


Malah katanya, amalan tidak bermoral itu yang berleluasa dalam UMNO akan hanya menjauhkan generasi muda daripada parti itu yang akhirnya akan merugikan UMNO.


"Anak-anak muda akan mengambil sikap berkecuali padahal kita boleh menggunakan kebijaksanaan dan kemahiran mereka. Tetapi kerana tidak mampu untuk membayar dalam pertandingan, mereka tidak mendapat tempat dan yang ruginya adalah kita sendiri.

.....

Beliau turut meminta ahli UMNO menghormati dan mematuhi keputusan Lembaga Disiplin parti yang bertindak mengenakan tindakan berdasarkan tatacara sedia ada.


Menurutnya, gejala politik wang termasuk dalam pergerakan Wanita UMNO akan hanya menghancurkan UMNO yang menjadi tulang belakang parti Barisan Nasional (BN) yang menerajui kerajaan.


"Jadi, lama kelamaan kalau politik wang menjadi budaya di negara ini, maka masa depan pemimpin Melayu akan pudar. Kita akan hanya dapat pemimpin yang kaya raya kerana ada duit dan ditaja oleh orang tertentu kerana hendakkan sesuatu,'' ujarnya. Baca lagi...


Rafidah memberi tazkirah kepada ahli... jangan amal rasuah. Nanti kena tangkap dengan Lembaga Disiplin. Bagi UMNO rasuah adalah kesalahan untuk orang biasa, tetapi bagi pemimpin UMNO, amalan rasuah menjadi 'mulia' sedikit apabila perkataan rasuah ditukar menjadi 'politik wang'. Sebab itulah kes rasuah mereka diambil tindakan oleh Lembaga Disiplin, satu Lembaga yang buta dosa pahala. Sedangkan rakyat Malaysia yang lain dikenakan tindakan oleh SPRM. Double standard sebegini sudah pun lama diperkatakan. Tetapi ahli-ahli RM50 UMNO tetap bersama-sama dengan UMNO.

Rasuah itu haram. Duit rasuah itu haram. Jika rasuah itu RM10 juta, RM 10 juta itu haram. Dan jika rasuah itu 10 sen, 10 sen itu juga haram. Menggunakan duit hasil rasuah, menjamu anak isteri dengan wang rasuah, adalah langkah menempah neraka menggunakan pakej keluarga.

Tindakan Lembaga Disiplin menunjukkan Ali Rustam adalah seorang perasuah. Ingatlah Ali Rustam, walaupun engkau terlepas daripada SPRM, engkau tidak akan terlepas daripada tindakan/pembalasan ALLAH kelak. Ketika itu tidak berguna lagi engkau menyesal. Menyesallah sekarang dan bertaubatlah sementara pintu taubat masih luas terbuka. Kasihanilah anak isterimu, kau keluargamu, yang sudah berpuluh tahun engkau jamu mereka makan dengan hasil rasuah mu. Mahukah engkau melihat mereka dibakar dalam api yang menjulang? Sedarlah Ali, engkau bukannya akan hidup selama-lamanya. Di akhirat nanti, bukan Lembaga Disiplin yang akan mengadili engkau. Adakah engkau faham?

Buat Rafidah, you juga perasuah, tapi you belum kena tangkap, dan mungkin takkan tertangkap di dunia ini. Tetapi di akhirat nanti, kami semua rakyat Malaysia akan tengok you akan diheret ke dalam neraka sekiranya you tidak bertaubat. Jangan berlagak seperti you tidak bersalah dalam rasuah yang dimuliakan menjadi politik wang itu. Insaflah. You sudah bertaraf nenek, bermakna you dah tak lama nak baring dalam liang lahad sorang-sorang. Masa tu you dah tak boleh nak merasuah sesiapa lagi untuk membantu you. Dua malaikat yang datang kepada you tidak akan sekali-kali akan berjaya dirasuah oleh you. Ingatlah, umur you yang disubsidi sekarang adalah peluang yang ALLAH beri untuk you bertaubat. You tak sedarkah? Orang macam you ni memang degil laa....

Confirm Ali dan Rafidah tak baca blog ni. So tak sampailah kepada mereka mesej ini. Tapi kita semua boleh ambil iktibar...

WaLLAHU a'lam.

3 comments:

Anonymous said...

hoi laknat! main tuduh saja. aku report polis ko fitnah rafidah!!!!

Anonymous said...

wah, Anonymous.. cintanya kau pada rapidah. (clap)

tapi ko kne ingat la,
sape makan cili dia rsa pedasnya.
sapa asek meRASUAH, ataupun rebranding name nye POLITIK WANG, panjang tazkirah rasuahnya. eh, termerepek pulak.

aku nk ckp disini, ko jgn risau la, dia pun manusia. dah tak LAMA DAH..

Anonymous said...

heh korang budak2 PR, korang pnah sebut kan, sseorang tu x boleh dikatakan bsalah selagi x dibuktikan bsalah oleh mahkamah. apa kes tuduh tan sri rafidah tu rasuah, sbb xde siapa pn yg buktikan lg. ckp x serupa bikin daaaa

Ũ