© The Mhakk Studio

Sunday, August 9, 2009

Melayu bukan Umno - Utusan selalu buat silap!

Media-media arus BN memutar belit fakta lagi. Tidak menghairankan, kerana itulah rutin mereka yang cuba berusaha keras mengUmno-BN-kan rakyat Malaysia terutama kepuakan Melayu, lebih-lebih lagi Melayu yang lemah fikrah Islamnya.

Kali ini, isunya Anwar pengkhianat. Memang Anwar Pengkhianat, tetapi bukan pengkhianat Melayu, kerana ramai juga Melayu menganggapnya sebagai hero. Baca petikan berita dari UtusanOnline:


Satu lagi isu yang panas ialah kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin yang menyifatkan pemimpin pembangkang dan peneraju PKR, Anwar Ibrahim sebagai pengkhianat Melayu. Baca lagi...

Penulis berita ini melakukan kesilapan / sengaja memutar belit fakta. Sepatutnya berita ini ditulis seperti di bawah:

Anwar pengkhianat UMNO

Satu lagi isu yang panas ialah kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin yang menyifatkan pemimpin pembangkang dan peneraju PKR, Anwar Ibrahim sebagai pengkhianat UMNO.

Kenyataan Muhyiddin mendapat gelombang reaksi banyak pihak yang menyokong beliau. Tindakan Anwar yang dikatakan mahu menyaman Muhyiddin sebanyak RM100 juta selain media yang melaporkannya, tidak menghalang banyak pihak mengeluarkan kenyataan melabel Anwar sebagai pengkhianat Melayu.

Awang percaya Anwar juga faham tentang sentimen masyarakat UMNO yang rata-rata marahkan beliau atas banyak tindak-tanduknya menggugat kepentingan UMNO semata-mata mahu menjadi Perdana Menteri.

Melayu adalah satu bangsa yang sama saja dengan Cina, India, Kadazan, Iban, Orang Asli dan sebagainya. Hakikat manusia adalah sama. Yang paling mulia adalah yang paling bertaqwa. Tak kira dari bangsa apa sekalipun, taqwa adalah parameter kemuliaan. Betapa hebat kemelayuan seseorang, tidak mulia pun. Betapa tebalnya kecinaan seseorang, tiada nilai pun di sisi ALLAH, Tuhan yang menciptakan kepelbagaian bangsa. Yang diambil kira adalah ketebalan taqwa - ketaatan melaksanakan setiap perintah ALLAH dan kepatuhan meninggalkan larangan-Nya.

UMNO? UMNO adalah satu spiesis baru yang baru muncul 60-70 tahun kebelakangan ini. Ia adalah pecahan daripada bangsa Melayu, dan tidak makruh atau haram hukumnya jika kita menyebutnya sebagai Bangsa UMNO, masyarakat UMNO. UMNO adalah entiti rasis kononnya membela Melayu, kononnya bersemangat kebangsaan, nasionalisme. UMNO dan Melayu berbeza. UMNO adalah bangsa baru, yang cuba memanipulasi minda orang Melayu. bangsa UMNO tidak memerlukan genetik Melayu. Sesiapa yang berideologi UMNO, sudah cukup, tak kira orang itu Melayu, Cina, Mamak dan sebagainya.

No comments:

Ũ