© The Mhakk Studio

You are being watched!

Tuesday, May 25, 2010

Ini berita pembetulan kah?

Versi 25 Mei 2010

51 Ahli Pas Alor Setar sertai UMNO

25/05/2010 12:53pm

ALOR SETAR 25 Mei - Seramai 51 ahli Pas dalam bahagian Alor Setar bertindak keluar parti dan menyerahkan borang menyertai UMNO malam tadi.

Permohonan tersebut diserahkan kepada Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Paduka Ahmad Bashah Md. Hanipah pada majlis Ceramah Rakyat di Alor Penyengat, dekat sini.

Penyerahan itu dibuat oleh bekas Timbalan Ketua Pas Cawangan Alor Penyengat, Abu Bakar Hussain, 62, yang telah memohon menyertai UMNO pada 11 Mei lalu.

Serentak dengan itu juga, Ahmad Bashah mengumumkan penubuhan cawangan UMNO Alor Penyengat yang merupakan kubu kuat Pas selama puluhan tahun. - Utusan



Yang ni versi lama, 11 Mei 2010

61 ahli Pas Bahagian Alor Setar keluar parti, sertai UMNO

11/05/2010 3:08pm

ALOR SETAR 11 Mei – Sebanyak 61 ahli Pas dalam Bahagian Alor Setar bertindak keluar daripada parti itu dan memohon menyertai UMNO selepas hilang keyakinan terhadap kerajaan negeri yang diterajui Pas.

Kumpulan itu yang diketuai Timbalan Ketua Pas Cawangan Akar Penyengat, Abu Bakar Hussain, 62, menyerahkan borang permohonan menyertai UMNO kepada Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Paduka Ahmad Bashah Md. Hanipah pada satu majlis di Taman Wira, Mergong dekat sini malam tadi.

Abu Bakar berkata, mereka bertindak demikian selepas mendapati sejak dua tahun pemerintahan pakatan pembangkang di negeri itu, Pas gagal menunaikan janji dan tidak turun padang membela rakyat.

Sementara itu, Ahmad Bashah berkata, tindakan ahli-ahli Pas itu di negeri ini hanya satu permulaan kerana beliau mendapat tahu lebih ramai lagi yang akan berbuat demikian tidak lama kerana berasa terpedaya dengan gelagat para pemimpin Pas. – Utusan



Berapa ramai yang keluaq ni? 61 ka 51? ka dah jadi 112 orang? Awat orang yang sama keluaq banyak kali? Alor Penyengat dgn Akar Penyengat tu benda sama ka? Nak kena pecat betoi la wartawan ni... tulislah bagi betoi sikit.

No comments:

Ũ