© The Mhakk Studio

Tuesday, April 13, 2010

Negaraku mahukan 'insuran' mereka...??

Amerika Syarikat adalah sebuah negara penjajah, yang telah menghancurkan Afghanistan dan Iraq. Negara itu juga sedang berusaha menceroboh Iran dengan alasan yang hampir sama. Umum mengetahui, Israel adalah sekutu rapat Amerika. Samada Amerika itu anak emas Israel, atau Israel itu anak emas Amerika, kedua-duanya adalah bagaikan isi dengan kuku.

Sesiapa yang bersama mereka akan 'selamat'. Sesiapa menentang, akan 'merana'. Api dihiasi supaya nampak seperti air, air dikelirukan agar nampak seperti api. Propaganda mereka telah menguasai dunia. Yang patuh kepada mereka akan mendapat 'syurga', yang derhaka akan mendapat 'neraka'. Itulah janji mereka.

Maka negaraku Malaysia, berusaha mendapatkan insuran dari mereka. Negaraku cuba mendapatkan 'perlindungan mereka'. Negaraku bekerja keras mahukan 'syurga' mereka...





Memanda-memanda Menteri negaraku gembira bila bertemu mereka. Jika tidak dapat berjumpa, terasa bagaikan satu penghinaan, atau rendah martabatnya. Jika dapat berjumpa, alangkah gembiranya. Jika dapat bersalam pula... tentu 3 hari tangan tidak akan dibasuh kerana mengenangkan pernah bersalam dengan 'pemimpin dunia'. Bekas tangan yang membunuh puluhan ribu nyawa umat, alangkah bangganya dapat bersalam dengannya!

4 comments:

PAHLAWAN MELAYU said...

WOOIIIIII!! LU NAK MASUK ISA KEEE! CINABENG.ASYIK KRITIK JE.PEGI MAMPOS LA BUDAK PAKATAN RAPUH!

FFF said...

abis lu ingat rakyat bodoh mcm lu ka...??? lu la pegi mampos budak Barisan Neraka...

Shukur said...

jgn emosi. memang kerja budak2 pakatan mengikut telunjuk pemimpin mereka, iaitu mengkritik dan merendah-rendahkan seboleh-bolehnya kerajaan BN. kita bukannya mahu bekerja sama dengan amerika. kita hanya memeterai kerjasama terhad untuk kepentingan negara kita. bukanke rundingan itu lebih baik drpd mengambil cara konfrontasi yg akan merugikan negara? cukuplah iraq, afganistan dan palestin diceroboh. takkan nak negara kita pula diceroboh dalam keadaan negara kita semakin menjadi contoh kpd negara-negara islam yg lain? kita adalah negara yg tiodak menjadi proksi mana-mana kuasa besar. kita ada pendirian sendiri. jangan mudah memanipulasi keadaan untuk keuntungan politik semata-mata. pemimpin kita tentu ada strateginya tersendiri. we vote them, so we trust them!

FFF said...

emosi dibalas emosi...Xde hal yg tu.

tak mahu bekerjasama...hehehe. lawak sungguh ayat yg sdr guna. mungkin sy bole setuju dengan kaedah sdr katakan 'kerjasam terhad', tp hakikatnye perkara yg tuan ingin kan tidak berlaku.

sume kite sape pun latar belakang politiknye tahu yg Amerika dibelakangnye adalah Yahudi Zionis, nak bukti..yg tu cr sndiri la kan. adakah 'kerjasama terhad' yg sdr katakan sehingga mmbawa satu syarikat Yahudi (APCO) sbg penasihat Perdana Menteri. adakah ini dikatakan terhad.

Adakah terhad yg sdr katakan sehingga membenarkn syarikat berpengkalan di Israel masuk kedalam PDRM. Kita mgkn marah S'pore masuk ceroboh negara kita, tp sekarang nah...Yahiudi Israel Zionis yg masuk melalui 'pintu depan' kedalam negara kita.

rundingan tiada mslh...nabi sndiri ape2 hal sblm 'masuk' kedalam sesebuah kerajaan yg bukan Islam, akan mengutus surat sbg lmbang perundingan. Tp berunding tidak smpai menjadi kite sbg balaci spt lembu yg dicucuk hidung.

thniah kpd sdr yg mmbnggakn 'Kerjasama Terhad' yg sdr nyatakan.

Ũ