© The Mhakk Studio

You are being watched!

Sunday, March 23, 2008

Umno/BN DERHAKA! : mana suara-suara perkauman itu??

BANTAH: Setiausaha Umno Terengganu, Datuk Rosol Wahid (dua dari kanan) mewakili 21 Adun Terengganu menunjukkan surat yang menyokong Datuk Seri Idris Jusoh sebagai Menteri Besar ketika membuat sidang media di kediaman Menteri Besar di Seri Iman, Kuala Terengganu, semalam.
Umno/BN buat hal lagi. Kali ini 23 Adun BN menderhaka Sultan Mizan pula selepas Raja Perlis diderhakai oleh Shahidan Kassim, Pengerusi BN Perlis.

Di Perlis, kemelut sudah boleh dianggap selesai. Terengganu pula yang masih berteka-teki dengan perlantikan MB digoncang dengan perebutan jawatan MB, yang mana pihak Istana melantik Ahmad Said, manakala 23 Adun BN yg lain tidak bersetuju dan mahu memboikot majlis angkat sumpahnya.

Lihatlah, betapa mereka sangat berani menDERHAKA kepada Sultan!. Majlis Penasihat Pemangku Raja (MPPR) adalah wakil Sultan Mizan sepanjang baginda menjadi Yang Di-pertuan Agong. Membantah MPPR, samalah dengan melawan Sultan Mizan! Umno adalah penderhaka sebenarnya.

Disebalik Umn0 menderhakai sultan, tiada pula kedengaran suara-suara yang menghentam teruk Lim Kit Siang pada satu ketika beliau menyeru semua wakil rakyat DAP memboikot majlis angkat sumpah MB Perak. Beliau dianggap menDERHAKA Raja Nazrin! Derhaka Sultan! Mana suara-suara perkauman itu apabila Umno menderhakai Sultan?? Suara itu diam tanpa berkata-kata! Nyatalah suara-suara itu adalah suara perkauman Umno Derhaka apabila mereka hilang kuasa.

Lihat pula 23 Adun ini mahu membongkar segala kejahatan Ahmad Said Kijal ini selepas beliau dipilih Istana untuk jawatan MB. Kenapa tidak dedahkan sebelum ini? Apakah penapisan calon BN ini tidak berkualiti apabila Ahmad Said Kijal disiasat BPR setelah dilapor oleh beberapa Adun BN Terengganu? Jika demikian, Pak Lah memBOHONGi umat Malaysia lagi, yg mengatakan semua calon BN bersih.

Rakyat Terengganu, dan Malaysia amnya, lihatlah pemimpin BN yg kamu sanjung2. Wahai media berat sebelah yang menjadi pecacai umno/BN! Lihatlah pemimpin yang anda mati-matian menjadi hamba kepada mereka!

Lihat pula laporan berita harian:

Di KUALA LUMPUR: Setiausaha Agung Umno dan BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, berkata Ahmad boleh dikenakan tindakan tatatertib kerana mengingkari ketetapan Abdullah selaku Presiden Umno merangkap Pengerusi BN sebelum ini, yang bersetuju dengan pelantikan Idris sebagai Menteri Besar.

"Presiden Umno sudah menetapkan Idris sebagai Menteri Besar. Tidak timbul nama lain. Ahmad Said kena ikut arahan Presiden yang sudah memberi tauliah kerana Idris. Kenapa orang lain nak cuba lobi kerana BN sudah tentukan Idris sebagai Menteri Besar.
"Kalau Ahmad Said meneruskan juga untuk upacara mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar, beliau boleh dikenakan tindakan tata tertib kerana tidak akur dengan arahan Presiden," katanya.

Bukankah di Perlis, Presiden Umno sudah memberi tauliyah kepada Shahidan Kassim untuk menjadi MB? Kenapa Dr Isa Sabu tidak dikenakan tindakan setelah beliau menerima perlantikan MB dari istana - membelakangi sabda Presiden Umno?? Mana tindakannya?

Segalanya kucar-kacir! Teruskan kucar kacir itu...
Ya hazimal ahzab! Ihzimhum(BN) , wansurna alaihim.

No comments:

Ũ