© The Mhakk Studio

You are being watched!

Tuesday, October 7, 2008

Tolak Siapa?

Tolak golongan tak hormati pemimpin negara - Najib

KUALA TERENGGANU 9 Okt. – Rakyat digesa menolak mana-mana golongan yang tidak menghormati dan berkelakuan kurang ajar terhadap pemimpin negara.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan tidak rela sikap itu menjadi amalan kerana jika ia dibiarkan boleh menggugat kestabilan negara. - UtusanOnline

Saranan TPM itu memang wajar. Pemimpin wajar dihormati. Tetapi ingat pula kata-kata "Raja zalim, raja disanggah". Penghormatan terhadap pemimpin tidak perlu disuruh-suruh. Rakyat akan menghormati pemimpin jika pemimpin menghormati rakyat.

Pemimpin perlu jadi contoh, iaitu menghormati rakyat, dengan itu rakyat akan mencontohi pula pemimpin dengan menghormati mereka.

Lihat contoh TG Nik Aziz. Dia hormati rakyat, rakyat bertambah sayang kepadanya. Dia sayang rakyatnya dunia hingga akhirat. Jadi, bukan orang-orang PAS saja sayang padanya, orang-orang Umno pun kalau berdepan dengan dia, akan hormat automatik. Main serang ikut belakang boleh la. Kalau berdepan, pemimpin umno pun surrender dengan MB Kelantan tu. Kalah angin.

Jadi, nak tolak golongan mana? Tolak golongan tak hormati pemimpin atau tolak pemimpin tak hormati rakyat?

No comments:

Ũ