© The Mhakk Studio

Thursday, September 25, 2008

Ambo nok kelik doh...

Assalamualaikum...

Petang ni ambo nok kena kelik dah. Hajatnya nak balik pagi esok atau lusa kerana petang ni (Khamis) ambo ada kelas. Sedang bersiap nak pergi kelas, ayahanda ambo call, suruh balik petang ni juga lepas habis kelas. Seperti biasa, ambo akan menurut perintah. Malam sampai rumah pun malam la. Apa boleh buat.

Sampai saja di kelas tadi, ambo dapati tak ada orang. Sah kelas batal. Fuh... ayahanda ambo macam tahu-tahu saja kelas ambo dibatalkan. Jadi ambo terus ke Pusat Islam untuk solat asar dulu. Lepas tu mintak Zulfirdaus tolong hantar ke stesen bas Parit Buntar. Nilai kebagusan Zulfirdaus ni tinggi. Dia sanggup menolong untuk menghantar ambo ke stesen bas. Terima Kasih.

Jadi keputusannya, ambo nak kelik doh ni. Sempat lagi menulis blog sempena nak balik rumah. Kesempatan ini ambo nok mintak maaf bebanyak kepada semua yang mengenali ambo, dan juga yang membaca blog ambo. Adapun sekiranya tulisan-tulisan ambo ni tidak sedap dibaca, tidak pantas diterima sanubari, mintak maaf banyak-banyak. Sempena Eidul Fitri ni, alangkah mulianya orang-orang yang memaafkan saudaranya.

Ambo bagaimana? Ya, ambo juga maafkan semua kesalahan sahabat-sahabat sekalian. Ambo nak cuba menjadi pemaaf. Kita pakat-pakat jadi pemaaf. Tidak rugi malah ganjarannya besar sekali.

Ambo mohon supaya kita doakan diri kita dapat terus menghayati Ramadhan sehingga titisan hari terakhirnya. Harap ambo juga istiqomah.

Sekian saja cetusan terakhir dalam Ramadhan ini ambo kira. Salam Eidul Fitri semua. Jumpa lagi.

No comments:

Ũ